Naslovna Hercegovina Trebinje Odbornici liste ”Za pravdu i red” ogorčeni pisanjem ”Glasa Trebinja”

Odbornici liste ”Za pravdu i red” ogorčeni pisanjem ”Glasa Trebinja”

0
Izvor: Trebinje 24
rpt
Đorđe Vučinić, Nebojša Milišić i Duško Ninković, odbornici liste ”Za pravdu i red”, povodom posljednjeg broja ”Glasa Trebinja”, posjetili su juče Manojla Ćuka, direktora Centra za informisanje i obrazovanje, izdavača javnog trebinjskog glasila, uputivši mu kritiku na način informisanja trebinjske javnosti.

Razlog njihovog nezadovoljstva, kažu oni, leži u činjenici da je od njihovog ulaska u skupštinske klupe Grada Trebinja, izašlo desetak brojeva ”Glasa Trebinja” i da se ni u jednom nije spomenula njihova aktivnost, a da je u posljednjem broju, objavljenom 31. jula tekuće godine, odbornički klub ”Za pravdu i red” pomenut po prvi put, ali u izuzetno negativnom kontekstu. Direktora Centra za informisanje i obrazovanje, pored trojice odbornika, posjetio je i Nebojša Vukanović. Ono što je odbornicima liste ”Za pravdu i red” sporno je izvještaj sa šeste Sjednice Skupštine Grada Trebinja i način na koji se, u potpuno negativnom kontekstu, pisalo o njima i njihovom učešću u radu Skupštine. Manojlu Ćuku, kako tvrde, zamjerili su otvoreno na neobjektivnosti podsjetivši ga da bi ”Glas Trebinja” trebao biti glasilo svih građana jer je finansiran iz budžeta Grada Trebinja, na šta je Ćuk odgovorio da je ”Glas Trebinja” oduvijek bio uz vlast?!

Otkako postoji novi saziv Skupštine Grada Trebinja, odbornici liste ”Za pravdu i red” nijednom nisu spomenuti u ”Glasu Trebinja” – javnom glasilu koje se finansira iz budžeta Grada Trebinja. U posljednjem broju ovog mjesečnika, odbornici kluba ”Za pravdu i red” pomenuti su u izuzetno negativnom kontekstu, što je, kako su nam rekli, bila kap koja je prelila čašu.

”Otkako postoji novi saziv Skupštine Grada Trebinja izašlo je deset brojeva ”Glasa Trebinja”, i za tih deset mjeseci, odnosno deset brojeva, lista ”Za pravdu i red” je dobila prvi put prostor u ovim novinama, i to na način koji je u najmanju ruku ružan i neprimjeren. Naime, novinarka Vesna Duka napisala je kako smo nepristojni i izmislila određene ankete u narodu, kako su tobož neki navijači Leotara i brojni Trebinjci i Trebinjke protiv nas jer smo mi protiv Leotara?!

Zapravo, suština je u drugome, a moram ponovo da napomenem, iako smo to rekli u više navrata, pa čak i na sjednici sa koje je objavljen sporni izvještaj, da smo mi protiv kriminala koji se dešava u sportu, i protiv kriminalaca, a da smo uvijek za sport.” – rekao je Đorđe Vučinić za naš magazin.

U spornom tekstu navodi se da je Nebojša Milišić, Vučinićev kolega iz odborničkog kluba, ”licemjer i grobar trebinjskog sporta”, što Vučinić naziva sramnim.

”Sramno je kako se naziva moj kolega Nebojša Milišić, da je licemjer i grobar trebinjskog sporta.”

Vučinić kaže da će, ukoliko nekad postanu dio vlasti, insistirati na objektivnom izvještavanju i novinarstvu u redakciji ”Glasa Trebinja”, što stoji i u programu ”Za pravdu i red”. Izjavu Manojla Ćuka da je ”Glas Trebinja” oduvijek bio glasilo vlasti naziva žalosnom.

”Što se tiče te izjave Manojla Ćuka, da nije žalosna, bila bi smiješna! To je nažalost slika naše realnosti. Što se tiče ”Glasa Trebinja”, mi smo i u programu naveli, a evo i ponoviću, da javnost zna, ukoliko mi preuzmemo vlast i budemo imali kontrolu nad Javnom ustanovom Centar za informisanje i obrazovanje, insistirali bi na objektivnom novinarskom izvještavanju, a na godišnjem nivou bi dodijelili nagradu za najbolji istraživački tekst jer smatramo da ”Glas Trebinja treba da bude objektivan i društveno odgovoran medij. Kada dođe do promjene vlasti i mi budemo dio te vlasti, ne želimo da nas novinari ”Glasa Trebinja” štede u bilo kojem smislu, već da objektivno ukazuju na probleme, kritikuju, jednom rječju, da to bude jedno pravo javno glasilo.” – rekao je Vučinić za MH.

Nebojša Milišić je u spornom tekstu nazvan licemjerom i grobarom trebinjskog sporta, a on ne krije da je ogorčen ovakvim pisanjem juče po dolasku u prostorije centra za informisanje i obrazovanje, bio možda i previše bučan. O razlozima svoje burne reakcije Milišić za internet magazin ”Moja Hercegovina” kaže da nije želio preći preko takvih uvreda i ”izvrtanja” onog što je rekao na šestoj Sjednici Skupštine Grada Trebinja.

”Jeste, bio sam malo glasniji jer ipak nije u redu da me neko proziva i naziva ružnim imenima, te da na svoj način tumači moje izjave. Neka sve moje izjave prenesu onako kako sam rekao i nikakvih problema nema. Prije svega, razgovarajući sa Manojlom Ćukom, direktorom Centra za informisanje i obrazovanje, moram reći da nisam mogao da vjerujem da se tako ponizno ponaša prema vlasti i da nam je to otvoreno priznao.

On bukvalno tvrdi da je to ”Glas vlasti”, a to bi trebalo da bude glasilo svih građana. Nije toliki problem ukoliko naginje ka vlasti, ali ovo je postalo jedan otvoreni propagandni materijal, to više nije ”Glas Trebinja”, to služi za otvorenu propagandu SNSD-a. Evo, maloprije smo listali posljednji broj ”Glasa Trebinja” i našli smo 13 fotografija Mirka Ćurića! Pa da je on neka svjetska manekenka, malo bi se skromnije ponašao, eventualno 2-3 slike, da ljudi vide, ali jok, 13 slika Mirka Ćurića, a sliku opozicije bi, ne daj Bože, mogli vidjeti samo u čituljama, i to naravno, mora biti plaćeno. Tako da i ne želim da se moja slika nađe u ”Glasu Trebinja”, a ukoliko budem pozvan da za ove novine dam izjavu, to sigurno neću uraditi. Ako govorimo o novinarki Vesni Duka, koja je potpisala ovaj sramni tekst, to je za mene jedan reciklirani novinarski otpad. Nju je reciklirala svaka partija koja je došla na vlast, od Božidara Vučurevića, pa do danas, ona se stalno prilagođavala vlasti i nastavljala da radi za njih. Oni ako žele da koriste ”Glas Trebinja” u propagandne svrhe, ovo je prešlo sve granice, trebinjsko javno glasilo je postalo bezvrijedno štivo u kojem se takmiče ko će ljepše i bolje da pohvali vlast i narod ubijedi da živimo u blagostanju!” – rekao je Nebojša Milišić za naš magazin.

Milišić je poslao poruku Gordanu Mišeljiću koji ga je pominjao u negativnom kontekstu, a na temi vezanoj za FK ”Leotar”.

”Nikada neću dopustiti da me jedan dezerter, a Gordan Mišeljić to svakako jeste, naziva pogrdnim imenima i neprijateljem bilo čega što je trebinjsko. Ne može on meni prišivati neke etikete, zna se dobro ko je licemjer. On ima ne znam ni koliko funkcija, vršilac dužnosti ovoga, vršilac dužnosti onoga, jednostavno nalaze se svuda gdje ima novca, a mene naziva neprijateljem Trebinja. To je nedopustivo za mene i preko takvih stvari ne mogu i neću preći.” – rekao je Milišić.

Duško Ninković smatra da je bolje da se u ”Glasu Trebinja” nikako ne spominju nego da se spominju na ovaj način.

”Mi smo druga politička organizacija u Trebinju po broju glasova i odborničkih mandata, a za sve vrijeme otkad smo izabrani za odbornike, ovo je prvi put da smo pomenuti u ”Glasu Trebinja”. Bolje da nas nikako ne spominju, nego da nas ovako spominju, ubacujući naše riječi u neki potpuno negativan kontekst, a izbjegavajući da tačno prenesu ono što smo rekli. Po reakcijama gospodina Ćuka, možda se odnos prema nama promijeni, kada je u pitanju pisanje ”Glasa Trebinja”, mi na kraju krajeva i ne želimo da se o nama piše, pogotovo ne želimo da se o nama pišu laži. Ponavljam, niko od nas nije protiv fudbalera ”Leotara”, već protiv kriminala u i oko kluba.” – rekao je Ninković.

Sumirajući utiske sa jučerašnjeg nenajavljenog sastanka sa direktorom Javne ustanove Centar za informisanje i obrazovanje, Đorđe Vučinić kaže da će se ovakve ”vizite” dešavati i dalje, a da će, ukoliko je potrebno, biti posjećeni svi oni koji obavljaju javne fukncije, a ponašaju se neprikladno ili svojim djelovanjem kroz funkciju koju obavljaju se otvoreno stavljaju na stranu vladajuće strukture.

”Bilo je jako neprijatno, ali gospodinu Manojlu Ćuku, a svima koji se tako ponašaju i ophode, a vrše javne funkcije, treba da bude neprijatno. Vjerujem da se ovakvi skandalozni tekstovi puni laži i izvrtanja naših riječi više neće ponavljati, ne prijetimo nikome, ali vjerujem da gospodin Ćuk sinoć nije mirno spavao pa mu se ovakve greške više neće ponavljati. Mi ćemo ”vizitati” i dalje, ne samo Javnu ustanovu Centar za informisanje i obrazovanje, već sve Javne ustanove.” – kaže Đorđe Vučinić, šef odborničkog kluba ”Za pravdu i red”.

Duško Ninković dodaje da ima mnogo značajnih tema o kojima se u ”Glasu Trebinja” nije moglo ništa pročitati, iz prostog razloga jer one kvare idiličnu sliku ”blagostanja”.

”Neka pišu o požaru na deponiji Obodina i pravoj maloj ekološkoj katastrofi, neka pišu o problemima u Trebinju kako bi se problemi brže i riješili. Bio je prošle godine protest boraca, o tome ni riječ u ”Glasu Trebinja”, a dužnost javnog glasila jeste upravo to da piše i o lošim stvarima, a ne samo da se pišu hvalospjevi. Jednostavno, umjesto što blate našu listu izmišljajući i konstruišući, neka pišu o realnim problemima u gradu” – kaže Ninković.

Vučinić na kraju konstatuje da je srž problema to što se Centar za informisanje i obrazovanje finansira iz budžeta Grada Trebinja, te da samim tim, ovakva politička zloupotreba jednog medija dobija još dublji smisao.

”Suština je to što se ”Glas Trebinja” koji pripada Javnoj ustanovi Centar za informisanje i obrazovanje finansira iz džepa svih građana Trebinja, jer, kao što je poznato, budžet svakog grada na svijetu pune građani a ne političke stranke. Ovogodišnji budžet JU Centar za informisanje i obrazovanje iznosi 774.000 konvertibilnih maraka, a javnost to treba znati, jer upravo svi građani finansiraju glasilo jedne partije, što je za svaku osudu!” – rekao je za kraj Đorđe Vučinić.

Igor Svrdlin

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име